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近世滋賀院の運営組織と境内構成

机译:现代志干的管理组织和区域结构

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摘要

This study seeks to clarify the management system and organization of Shiga-in Temple, the head temple of the Hieizan school of Buddhism, through the analysis of historical materials related to hieizan Enryakuji Temple in the collection of Eizan Bunko that were newly opened to research.Three organizations controlled the management system of Shiga-in Temple. One of them, the Shiga-in Rusui, was a priest appointed to fulfilla number of duties, including that of representing the temple in external relations, of serving as deputy for the head of the temple when he was absent, as well as managing internal tasks and receiving guests. Historical documents and diary materials reveal that repair works to Shiga-in Temple were carried out repeatedly. Using historical drawings, we were also able to elucidate the appearance of the temple during different periods of restoration works between the 17th and 19th century.%本論文は、近世において比叡山延暦寺の中枢機能を有していた、 滋賀院の運営組織と境内構成について、文書•絵図史料からの実証 的な検証を試みたものである。滋賀院の運営では、天台宗教団の天 台座主や、関東天台宗教団の輪王寺門跡を頂点としつつ、実際の運営は滋賀院留守居が担当した。この3組織の体制や、異なる性格を 明らかにしたことで、他の寺院に見られない特徴を有することを確 認した。そうした滋賀院の境内構成は、17世紀につくられてから災 害に対する復旧工事や、境内北側に新改築を含む幕府による修復工 事などを経ながらも、主要な建物の基本構成を大きく変化させずに近世を通して維持されてきたことが、各史料から明らかになった。
机译:本研究旨在通过对新开辟的研究级荣山文库收藏中的比山山延历寺有关的历史资料进行分析,以澄清比高山佛教学校的头殿滋贺殿的管理体系和组织。由三个组织控制滋贺寺的管理系统。其中一位叫滋贺留水(Shiga-in Rusui),是神职人员,被任命为负责履行多项职责的人,包括在对外关系中代表圣殿,在他不在时担任圣殿首长的副职以及管理内部事务。任务和接待客人。历史文献和日记资料表明,滋贺神社的修复工作是反复进行的。使用历史图纸,我们还可以阐明寺庙在17世纪至19世纪不同时期的外观。%本论文滋贺院の运営では,天台宗教団の天台座主や,关东天台宗教団の轮王寺门迹を顶部としつつ,実际この3组织の制度や,异なる性格を明らかにしたことで,他の寺院に见られない特徴を有することを确认した。そうした滋贺院の场所构成は,17世纪につくられてから灾害に対する复旧工事や,内部北侧に新改筑を含む幕府による修复工事などを経ながらも,主要な建物の基本构成を大きく変化させずに近世を通して维持されてきたことが,各史料から明らかになった。

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