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サーバークライアント協調型P2Pコンテンツ配信ネットワークシステムの検討および実装

机译:服务器与客户端协作的P2P内容分发网络系统的研究与实现

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摘要

マルチメディアコンテンツを高速に伝送するネットワークとして,CDN(Contents Delivery Network)が注目されているが,HDTV(High Definition TeleVision)をはじめとするリッチコンテンツに対するダウンロード遅延を削減するには至っていない.そこで,P2P(Peer-to-Peer)の技術をCDNに応用し,サーバのみではなくコンテンツのダウンロードが終わったクライアントもダウンロード先の候補とし,候補リストの中でRTT(Round Trip Time)が最短のクライアントからコンテンツのダウンロードを行うネットワークの実装を行った.しかし,この方式ではコンテンツを要求するクライアント側のみによるRTT測定でダウンロード先の選択を行っているため,常にRTTが最短のダウンロード先にアクセスが集中してしまい結果的に全クライアントへのコンテンツ配信時間に影響が出てしまうという問題があった.そこで,本稿ではダウンロード先候補の適応的絞り込みと,各候補への最大コネクション数を制限することにより,更なる負荷分散を図ったサーバークライアント協調型P2Pコンテンツ配信ネットワークシステムを提案する.計算機シミュレーションにより特性評価を行い,RTTのみを考慮した従来プロトタイプシステムと比較して提案方式における全クライアントへのコンテンツ配信時間を最大40%改善できることを示す.%Although CDN(Contents Delivery Network) is the remarkable network to transmit multimedia contents fast, it could not reduce the download time for rich contents such as HDTV(High Definition Television). So, we implemented the P2P based Contents Delivery Network System that download contents from not only the Contents Server but also Clients who finished downloading the contents. To select the download site, we send Pings to the list of download site, and then select the download site which has the shortest RTT. But, in this implementation requests from Clients flock to the download site which has the shortest RTT, because the download site has been selected only by Client side. As a result, there are possibility that download time deteriorates. In this paper, we propose a "P2P based Contents Delivery Network System using Cooperation of Server and Clients" which is aiming for load-balancing by adjusting the candidates of download sites given to the client at the server side, and by restricting the number of maximum connections of each candidate. The performance of our proposed methods and the prototype system are evaluated by computer simulations. As a result, we showed that the contents delivery time of our proposals are reduced up to 40% compared to the prototype system.
机译:作为高速传输多媒体内容的网络,CDN(内容交付网络)已经引起了人们的注意,但是它无法减少HDTV(高清电视)等丰富内容的下载延迟。通过将(Peer-to-Peer)技术应用于CDN,不仅服务器,而且下载了内容的客户端也被视为下载目标候选者,并且候选列表中具有最短RTT(往返时间)的客户端被选择。我们实现了下载网络。然而,在该方法中,由于仅通过请求内容的客户端通过RTT测量来选择下载目的地,所以访问总是集中在具有最短RTT的下载目的地上,从而导致向所有客户端的内容分发时间。因此,在本文中,我们自适应地缩小了下载目标候选对象的范围,并限制了每个候选对象的最大连接数,以进一步平衡负载与服务器-客户端协作P2P。我们提出了一个内容分发网络系统,通过计算机仿真评估了特性,结果表明,与仅考虑RTT的常规原型系统相比,该方法向所有客户分发内容的时间最多可缩短40%。 %尽管CDN(内容交付网络)是快速传输多媒体内容的卓越网络,但它无法减少HDTV(高清电视)等丰富内容的下载时间。因此,我们实现了基于P2P的内容交付网络系统,该系统可以下载要选择内容下载站点,我们将Pings发送到下载站点列表中,然后选择RTT最短的下载站点,以选择下载站点。从客户端涌向具有最短RTT的下载站点,因为该下载站点仅由客户端选择。结果,下载时间可能会变长。本文提出了“基于P2P的内容交付网络” “使用服务器与客户端协作的系统”,其目的是通过调整在服务器端分配给客户端的下载站点的候选者,并通过休息来平衡负载确定每个候选对象的最大连接数。通过计算机仿真评估了我们提出的方法和原型系统的性能。结果表明,与原型相比,我们的提议的内容交付时间减少了40%系统。

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