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顔器官位置推定に基づく任意姿勢顔生成

机译:基于面部器官位置估计的任意姿势面部生成

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摘要

現在一般的に利用されている遠隔対話コミュニケーションツールでは,対話者を撮影してそのまま相手に伝送したり,仮想空間を構築して自分の分身である2次元あるいは3次元アバタを登場させて対話したりする方法などが採用されている.しかしながら,顔映像のみの送受信では相手の存在感が得にくいという問題があり,3次元アバタによる対話者の表現では個性が失われるという問題がある.これらの問題に対して,自己の顔表情を反映した3次元アバタを遠隔対話コミュニケーションにおける仮想空間上に表現することができれば,より自然な遠隔対話コミュニケーション環境を実現することが可能となる.このとき,よりリアルな3次元形状情報の表現よりも,般的な利用を想定し,比較的入手が容易な機器を用いつつ最低限度の対話者の表情の個性が表現可能な手法が望ましい.そこで本研究では,人間の顔がいくつかの小さな4角形平面領域で構成されていると仮定し,その平面領域のコーナーを特徴的な顔器官の位置とみなすことで,3次元アバタの顔を構成する平面と対応させ,これらの間で平面射影変換を施すことにより,1台のカメラで撮影した対話者の顔画像から,3次元アバタなどに適用可能な任意姿勢の顔画像を生成する手法について考察する.%In a recent remote conversation communications tool, interlocutor's situations are shared by videos which reflects their face expression or 3D avatar in a virtual space between them. However, it is difficult to feel a sense of existence of remote interlocutors only by face videos, and individual characters should be lost by 3D avatar in a virtual space. If the 3D avatar that reflects individual's face expression can be expressed on a virtual space in a remote conversation communications, t natural conversation can be achieved in the remote communication environments. In this sense, rather than the expression of more real 3D shape information is assumed, the minimum individuality of interlocutor's can be expressed with a comparatively easy equipment to obtain is preferable. Therefore, we propose a method for generating arbitrary posture image of interlocutor for 3D avatar etc. In order to generate the image, we assume that human's face consists of some small quadrilateral planes. Then, the homography projections for the 3D face model are applied to these quadrilateral planes.
机译:今天常用的远程通信工具捕获对话者的图像并将其按原样发送给其他人,或者构建虚拟空间以引入2D或3D化身,这是他自己的替代自我。然而,存在这样的问题,即,仅通过发送和接收面部图像,难以获得对方的存在,并且存在通过三维化身表达对话者的表情而失去个性的问题。如果可以在远程对话通信中的虚拟空间中表示反映自己的面部表情的3D化身,则可以实现更自然的远程对话通信环境。考虑到一般用途,期望使用一种能够在使用相对容易获得的设备的同时表达对话者的面部表情的最小个性的方法,而不是表达现实的3D形状信息。 ,假设人脸由几个小的四边形平面区域组成,并且该平面区域的角被视为特征性面部器官的位置,因此在本文中,我们考虑一种方法,该方法用于通过将单个摄像机成像的对话者的面部图像进行对应并在它们之间进行平面投影变换来生成可以应用于三维化身等的任意姿势的面部图像。 %在最近的远程对话通信工具中,对话者的情况由视频共享,这些视频反映了他们在虚拟空间中的面部表情或3D头像,但是仅凭面部视频很难感觉到远程对话者的存在,并且虚拟空间中的3D化身会丢失单个角色。如果可以在远程对战中的虚拟空间中表达反映个人面部表情的3D化身,在这种情况下,不假设要表达更真实的3D形状信息,而是可以使用比较容易获得的设备来表达对话者的最小个性。因此,我们提出了一种用于生成3D化身等对话者的任意姿势图像的方法。为了生成图像,我们假设人的脸由一些小的四边形平面组成,然后将3D人脸模型的单应投影应用于这些四边形平面。

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